tirsdag den 9. februar 2016

Mit gå-i-byen strikketøj

Hver 14. dag mødes jeg med andre strikkere i Midtfyns Husflid til håndarbejdsværksted. Her giver vi hinanden tips og gode råd. For tiden strikker jeg på en tæppe i firkanter. Jeg har en svaghed for strikket tæpper og som I kan se her på siden har jeg strikket flere.
De første 8 firkanter
Efterhånden som firkanterne er færdige spænder jeg dem op på en plade, så de klar til at sy sammen. Jeg skal strikke 24 firkanter, så der er et stykke endnu.
Jeg har sat et stykke ternet stof på min plade, for så er jeg sikker på at mine firkanter bliver lige. Jeg er fri for at stå med målebånd og vinkle op. Firkanterne måler 32 x 32 cm.
Når alle firkanterne er strikket glæder jeg mig til at skulle sætte dem sammen. Der er jo flere muligheder. Det vender jeg tilbage til.

Ingen kommentarer: